perjantai 24. maaliskuuta 2017

Mikä meitä kiinnostaa

Tiedättekö, mä oon oppinut ihan mielettömästi kaikkea uutta viime viikkojen aikana ja tutustunut todella suureen määrään uusia ihania ihmisiä! 

Mun jutut ja mun persoona on otettu yllättävän hyvin vastaan ja se on ollut aika siistiä. Mä kun en ole mikään poliitikko. Mä oon ihan vaan mä, perus veronmaksaja, joka nyt haluaisi Helsingistä vähän toimivamman kaikille. En osaa käyttää poliittista jargonia puheissani, kerron tosi rehellisesti oman kantani ja kerron myös tosi usein sen, etten tiedä!
Mutta mä lupaan aina selvittää ja kuunnella mitä teillä muilla on sanottavaa. Mä luulen, että yhdessä me päästään hyvään lopputulemaan.

Mä luulin joskus, että tiedän PALJON asioita. Ihan oikeasti olin sitä mieltä, että mua on vaikea tulla haastamaan. Nyt mä tiedän, että mä en tiedä oikeastaan mitään. Tai no joo, kyllä mä taidan jotain tietää J. Mutta se tärkein ajatus tässä on, että vaikkei sitä mitään tietäisikään, niin nykymaailmassa se on todella helppo selvittää, jos vaan haluaa.

Meillä on jokaisella sellasia asioita, joita haluaa oikein mielellään selvittää, joihin paneutua ja joista haluaa lisää tietoa. Ne asiat vähän vaihtelee elämäntilanteen mukaan. Nyt mua kiinnostaa, yllätys yllätys, tosi paljon lasten kasvatukseen liittyvät asiat. Googlailen iltaisin, kuinka mun pitää argumentoida mun lapselle, jotta siitä kasvaa tervepäinen pikkumies J.
Olen vanhempaintoimikunnassa järkkäämässä tapahtumia päiväkotilasten hyväksi ja pidän tiivistä yhteyttä päiväkodin hoitajiin ja johtajaan (heidän mielestään varmaan vähän liiankin tiivistä J).

Aiemmin mua kiinnosti golf. Nyt sitä vähän miettii, että olinko mä ihan hullu, kun vietin viikossa tunteja netissä katsellen hidastettuna Roryn ja kumppaneiden svingin planeja, tulokulmia yms. Seisoin talvella hallissa tuhansia tunteja lätkimässä palloa parin metrin päässä olevaan verkkoon. Soitin itku kurkussa valkulle, kun pallo lähti pikkusen kohteesta vasemmalle, että nyt on kolmannen maailman ongelmat mun yllä. Golf toki kiinnostaa mua edelleen, mutta ei ehkä ihan tolla intensiteetillä enää, tai tällä hetkellä.

Talouden ja rahoitusmarkkinoiden seuranta mua on kiinnostanut lukiosta asti. Se on tosin ehkä mun ainoa kiinnostuksen kohde, jossa en ole koskaan vetänyt överiksi. Tosin siihen saattaa olla osansa sillä, että se on mun työtä. Siinä mä oon kuitenkin aina osannut pitää jonkun järjen mukana, enkä ole lähtenyt liioittelemaan asian kanssa. Taloudenpito kun noin muutenkin liittyy meidän jokaisen arkeen, ihan joka päivä. Tässä on myös tosi tärkeä muistaa, että hyvän talouden varaan pystyy rakentamaan paljon, kun taas huonon talouden orjana kukaan ei halua olla. Meillä Helsinkiläisillä (tai kuten mä yleensä sanoisin, stadilaisilla) on todella upea tilanne, että täällä on tehty vastuullisia päätöksiä ja kunnan talous on todella hyvässä kunnossa. Ei olla lähdetty ostamaan Mersua, kun rahaa on ollut vain Opeliin.

Mä lähdin kunnallisvaaliehdokkaaksi helmikuussa ja sen jälkeen mua on kiinnostanut kaupunkilaisten arki. Se, miten arki rakentuu, miten päätökset tehdään ja mitä kaikkea on otettava huomioon. Niitä asioita on tiedättekö ihan hirveästi. Mä en edelleenkään tiedä kaikesta kaikkea, vaikka haluaisinkin. Mä haluan kuitenkin tehdä meille kaikille vähän paremman Helsingin ja haluaisin kuulla, mitä se just sulle tarkoittaa!?!


Ehdokkaanne 147

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti